Öğretmen, yaklaşık 16 yıldır çalışmadığını ancak maaşını aldığını belirtirken, tıbbi muayenenin uzun süre sonra istenmesini “şahsi haklarına müdahale” olarak değerlendirdi. Ancak mahkeme, bu talebin gerekli olduğunu savundu.Mahkeme ayrıca öğretmene 2.500 euro mahkeme masrafı ödemesi yönünde karar verdi. Verilecek muayene sonucuna göre öğretmenin ya görevine geri dönüp dönmeyeceği ya da engelli statüsünde emekli olup olmayacağı belirlenecek.
Dünya
Yayınlanma: 23 Ağustos 2025 - 12:56
Almanya'da 16 Yıl Süren Hastalık İzninde Mahkeme "Tıbbi Muayene" Kararı Verdi
Almanya’nın Ruhr bölgesinde görevli bir öğretmenin, 2009 yılından bu yana tam ücretli hastalık izninde olduğu ve bu süre boyunca maaş almaya devam ettiği ortaya çıktı. Yüksek İdare Mahkemesi, öğretmenin talebini reddederek, resmi bir hekim tarafından muayene edilmesine hükmetti.
Dünya
23 Ağustos 2025 - 12:56









