İktidarın bazı önemli ihaleleri, kanunda 'doğal afetler, salgın hastalık' gibi istisnai durumlarda kullanlıması gerektiği belirtilen 'pazarlık usulüyle' düzenlemesi son yılların en tartışılan konularından biri.Bu yöntemle kamudan aldıkları ihalelerle adlarından söz ettiren şirketler, muhalefet partileri tarafından 'beşli çete' olarak adlandırılıyor. Ancak listenin 'beşten' büyük olduğu, aralarında Limak, Kolin, Cengiz, Kalyon, IC İçtaş, Makyol, Bayburt Grup, YDA, Çelikler, Yapı ve Yapı İnşaat ile Rönesans'ın da bulunduğu biliniyor.Sözcü yazarı Deniz Zeyrek, Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin AŞTİ - Dikimevi arasındaki Ankaray'ı Natoyolu'na kadar uzatacağını, bu nedenle Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ve Fransa Kalkınma Ajansı'nın (AFD) finansmanıyla 4 yılı geri ödemesiz 12 yıl vadeli 250 milyon euroluk bir kredi bulduğunu söyledi.Bu projenin ihale şartlarını sadece 9 şirketin karşılayabildiğini dile getiren Zeyrek, "Düşünebiliyor musunuz? Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş. ve China Railway Tunnel Group CO., LTD gibi devasa şirketler dahi şartları yerine getirememiş. Ön yeterliliği geçen dokuz firmadan üçü de her nedense teşekkür edip çekilmiş" ifadesini kullandı. Gazeteci, devamında şunları kaydetti:"Cengiz İnşaat, Makyol İnşaat, Gülermak, Kolin, Rönesans. Yani şu meşhur beş şirket. Onlar da her ne hikmetse, kredisi 250 milyon euro olan ve 300-350 milyon (hadi bilemediniz 400-450 milyon) euroya mal olması beklenen proje için bakın nasıl teklifler vermişler?
- Cengiz: 575 milyon 142 bin euro
- Makyol: 579 milyon 258 bin euro
- Gülermak: 579 milyon 767 bin euro
- Kolin: 594 milyon euro
- Rönesans: 605 milyon 444 bin euro