Barajda Doluluk SıfırlandıHava Forum’un sosyal medya hesabından paylaşılan bilgiye göre:> “Elazığ’a su sağlayan Hamzabey barajında doluluk oranı %0’a indi. Baraj tamamen kurudu.—Barajlarımız teker teker kuruyor, büyük sıkıntıdayız…” Açıklamalar, Tepkiler ve Alternatif KaynaklarTarihsel vaatler: Baraj, 2012 yılında temelleri atıldı, 2018’de su tutmaya başladı. Dönemin Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, barajın “2040 yılına kadar Elazığ’ın su ihtiyacını karşılayacağını” açıklamıştı. Ancak bu değerlendirmeler, sadece yaklaşık 6–7 yıl içinde suyun tamamen tükenmesiyle sorgulanır hale geldi. Belediye Başkanı’ndan açıklama: Elazığ Belediye Başkanı Şahin Şerifoğulları, barajdaki suyun tamamen bittiğini belirterek, şunları söyledi:
“Barajdaki su tamamen bitmiş durumda. Bu durumu önceden öngörerek tedbirlerimizi aldık ve ekiplerimizle aralıksız 24 günlük bir çalışma yürüttük. Elde ettiğimiz sonuçlarla şehrimize yeniden su vermeye başladık.” Ayrıca Kanal 23’e verdiği röportajda, alternatif su kaynağının devreye alındığını ve birkaç saat içinde su akışının normale döneceğini duyurdu.
“Barajdaki su tamamen bitmiş durumda. Bu durumu önceden öngörerek tedbirlerimizi aldık ve ekiplerimizle aralıksız 24 günlük bir çalışma yürüttük. Elde ettiğimiz sonuçlarla şehrimize yeniden su vermeye başladık.” Ayrıca Kanal 23’e verdiği röportajda, alternatif su kaynağının devreye alındığını ve birkaç saat içinde su akışının normale döneceğini duyurdu.









