Son dönemlerin en popüler mesleklerinden biri olan 'influencer', sosyal medya aracılığıyla büyük takipçi kitlesi olan ve bu takipçilerine ürünler, hizmetler veya fikirler hakkında tavsiyelerde bulunarak onları satın almaya teşvik eden kişiler olarak adlandırılıyor. Sosyal medya uygulamalarının hayatımızdaki yerinin gün geçtikçe artmasıyla birlikte Z kuşağının gelecek meslek hedeflerindeki algıları da değişiyor.ABD merkezli küresel araştırma şirketi Morning Colsult'ın son verilerine göre, 13-17 yaş aralığındaki gençlerin yüzde 57'si 'İleride ne olacaksın?' sorusuna 'Influencer' cevabını veriyor. Eğlenerek para kazanma fikri cazip gelen geçlerin ne oldu da influencer olma hayali kurmaya başladığına ise Morning Consult'ı marka analisti Ellyn Briggs şöyle cevap veriyor:"TikTok'un her şeyi değiştirdi. Gösterişsiz ve az kurgu istemeyen kamera kayıtları TikTok'ta milyonlarca kez izleniyor. Bu da gençlere kolayca Influencer olabileceklerini düşündürüyor"
Gündem
23 Eylül 2023 - 11:26
Gençlerin yüzde 57'si 'influencer' olmak istiyor
Sosyal medyanın hayatımızdaki yeri ve önemi arttıkça bu durum gençlerin gelecek meslek hayallerini de etkiledi. ABD merkezli küresel araştırma şirketi Morning Consult'ın son verilerine göre, Z kuşağı ne avukat ne mühendis ne de mimar olmak istiyor. Genç kuşağın yüzde 57'sinin gelecekte 'influencer' olmak istiyor. Hatta gençlerin çoğu aynı parayı kazanma şansı olmaları durumunda mevcut kariyerlerini bile bırakmaya hazır.
Gündem
23 Eylül 2023 - 11:26