Sigorta sektöründe önemli bir değişikliğe gidiliyor. Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), ağır hasar kriterlerinde düzenleme yaptı.Bugüne kadar, araçların hasar durumu %30-40 seviyelerinde olsa bile, sigorta şirketleri bazı durumlarda araçları perte çıkarabiliyordu. Kimi zaman sigortalı kişi, kaza sonrası, "Bu aracı artık istemiyorum" diyerek aracın perte çıkarılmasını talep ediyor, sigorta şirketi de bu isteği kabul ediyordu. Aracın perte çıkıp çıkmayacağına karar genellikle eksperler tarafından verilse de, sigorta şirketi ile sigortalı arasındaki anlaşmalar da etkili oluyordu.Perte çıkarılan araçlar genellikle sigorta şirketlerinin anlaşmalı olduğu ihale platformları aracılığıyla satışa sunuluyor. İki ana yöntem bulunuyor:
- Araçtaki hasar kadar ödeme yapılıyor, pert araç sigorta şirketi tarafından satılıyor.
- Hem hasar bedeli hem de araç bedeli sigortalıya ödeniyor, araç sigorta şirketine geçiyor ve satışı yapılıyor.
YENİ DÜZENLEME NE GETİRİYOR?
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun yaptığı yeni düzenlemeyle birlikte artık:- Onarım masrafı, aracın piyasa değerinin %60'ını geçmiyorsa, araç perte çıkarılamayacak.
- Şasi, tavan, hava yastığı, elektronik sistem gibi kritik parçalar zarar görmedikçe, düşük oranlı hasarlar perte dönüşmeyecek.
- Yüzde 60'ın altındaki hasarlarda onarım zorunlu hale geliyor.
- Bu değişiklik hem sigorta şirketlerini hem de araç sahiplerini yakından ilgilendiriyor. Sigortalılar artık kaza sonrası araçlarını "istemiyorum" diyerek kolayca perte çıkaramayacak.