Ümit Uysal, Antalya Yörük Türkmen Derneği tarafından düzenlenen 11’inci Keşkek Şöleni’nde Yörük vatandaşlarla bir araya geldi.
Varsak Kirişçiler Köyü Mesire Alanı’nda gerçekleştirilen etkinlikte Yörük kültürünün önemli simgeleri yaşatıldı. Keşkek ikramı, Yörük çadırları, geleneksel kıyafetler, halk oyunları ve develerle renklenen şölen yoğun katılımla gerçekleşti.
Etkinlikte tuluk başına geçerek keşkek döven Ümit Uysal, yaptığı konuşmada kültürel dayanışmanın önemine dikkat çekti.
Başkan Uysal, “Toylarımızın enerjisi giderek yükseliyor. Çünkü bugünlerde bu kültürel birlikteliğe ve dayanışmaya çok daha fazla ihtiyacımız var” dedi.
Yörük kültürünün çalışkanlık, dayanıklılık ve doğayla uyum anlamına geldiğini vurgulayan Uysal, “Yörük demek 24 saat emek demektir. Mücadele ruhu, dayanışma ve tabiatla barış içinde yaşamak demektir” ifadelerini kullandı.
Konuşmasında sürdürülebilirlik kavramına da değinen Uysal, Yörük kültürünün yüzyıllardır doğayla uyumlu yaşam anlayışını benimsediğini belirterek, “Bugün adına sürdürülebilirlik denilen yaşam biçimini biz aslında asırlardır yaşıyoruz” diye konuştu.
Mustafa Kemal Atatürk vurgusu da yapan Uysal, geçmişten gelen kültürel mirasın geleceğe ışık tutacağını ifade ederek, Türkiye’nin içinde bulunduğu zorlukları aşacak gücün milletin köklerinde bulunduğunu söyledi.









