“BrainNet” adı verilen sistem, beyinler arası iletişimi mümkün kılmak için EEG (elektroensefalografi) ve TMS (transkraniyal manyetik stimülasyon) teknolojilerinden faydalanıyor. EEG, düşünce sinyallerini kaydederken; TMS, bu sinyalleri başka bir bireyin beynine aktarmaya yarıyor. Böylece, iki kişi sadece düşünerek üçüncü kişiye bilgi gönderebiliyor.
Çarpıcı bir deneyde, bilim insanları Hindistan’daki bir kişiden Fransa’daki bir başka bireye, sadece düşünce yoluyla “merhaba” mesajını iletmeyi başardı. Bu süreçte ne telefon ne internet ne de fiziksel bir arayüz kullanıldı. Sadece zihin gücüyle gerçekleştirilen bu iletişim, bilim kurgu senaryolarını andırsa da artık gerçekliğe bir adım daha yakın.
Uzmanlara göre bu teknoloji, yakın gelecekte insanların beyinlerini tıpkı cihazların internete bağlandığı gibi bir ağa entegre edebilir. “Zihinlerin İnterneti” olarak tanımlanan bu yeni kavram, düşüncelerin, bilgilerin ve hatta duyguların doğrudan paylaşılabileceği bir çağın habercisi olabilir.
Henüz gelişiminin ilk evrelerinde olan bu yöntem, sinirbilim, yapay zekâ ve insan iletişimi alanlarında yeni bir dönemin kapılarını aralıyor. Araştırmacılar, gelecekte bu teknolojinin karmaşık fikirlerin, hislerin ve bilgilerin kelimelere ihtiyaç duyulmadan aktarılmasına olanak tanıyabileceğini öngörüyor.
Bu buluş, sessizliğin bile iletişim aracı olabileceğini ve insanların bir gün sadece düşünerek bile derin bağlar kurabileceğini gösteriyor.
Bu buluş, sessizliğin bile iletişim aracı olabileceğini ve insanların bir gün sadece düşünerek bile derin bağlar kurabileceğini gösteriyor.









