Boeing siparişi iddiası:
Özdil, Türkiye’nin Boeing uçaklarına büyük bütçeler ayırdığını; ancak bu kadar kaynak varken yangın söndürme uçağı edinilemediğini belirtiyor. Reuters’ın son haberlerine göre Türkiye’nin, Boeing ve Lockheed Martin’den hem ticari hem askeri uçak alımları için 10 milyar doların üzerinde anlaşmalar masada.
Ayrıca THY için Boeing ile “250 uçak” alımı görüşmesinin yapıldığına dair haberler var.
2. Yangın söndürme uçağı durumu:
Özdil’in yazdıklarına göre, özellikle Türk Hava Kurumu’nun yangın söndürme uçaklarını ya almaması ya da mevcut uçakların bakım/yedek parça eksikliği nedeniyle hangarda çürümeye terk edilmesi büyük bir sorun olarak görülüyor.
3. Tank-Palet Fabrikası’nın durumu:
Özdil’in ifadesi “Tank fabrikamızı Katar’a verdi” şeklindedir. Gerçekte, Sakarya’daki Tank Palet Fabrikası’nın mülkiyeti devletinde kalmak şartıyla, işletme hakkının Katar ortaklı BMC şirketine devredilmesi yönünde bir düzenleme yapılmıştır.
Fabrikanın satılmadığını, yalnızca işletme hakkı devriyle faaliyetlerin sürdürüleceği, sermaye varlığının devlet bünyesindekalacağı yönünde resmi açıklamalar yapılmıştır.
---Değerlendirme:Eleştirinin temelinde kaynak öncelikleri ve kamu hizmeti ihtiyaçlarının devlet politikalarında ne kadar gözetildiği sorusu var.Yangın söndürme uçakları gibi acil ihtiyaçlara rağmen bu tür yatırımların gecikmesi kamuoyunda tepki çekiyor.Tank-Palet Fabrikası meselesi, stratejik önemi yüksek bir fabrikanın mülkiyet ve işletme hakkı konularının şeffaflığı, kontrol mekanizmaları ve devlet-özel ortaklıklarının sınırları yönünden tartışılıyor.
Özdil, Türkiye’nin Boeing uçaklarına büyük bütçeler ayırdığını; ancak bu kadar kaynak varken yangın söndürme uçağı edinilemediğini belirtiyor. Reuters’ın son haberlerine göre Türkiye’nin, Boeing ve Lockheed Martin’den hem ticari hem askeri uçak alımları için 10 milyar doların üzerinde anlaşmalar masada.
Ayrıca THY için Boeing ile “250 uçak” alımı görüşmesinin yapıldığına dair haberler var.
2. Yangın söndürme uçağı durumu:
Özdil’in yazdıklarına göre, özellikle Türk Hava Kurumu’nun yangın söndürme uçaklarını ya almaması ya da mevcut uçakların bakım/yedek parça eksikliği nedeniyle hangarda çürümeye terk edilmesi büyük bir sorun olarak görülüyor.
3. Tank-Palet Fabrikası’nın durumu:
Özdil’in ifadesi “Tank fabrikamızı Katar’a verdi” şeklindedir. Gerçekte, Sakarya’daki Tank Palet Fabrikası’nın mülkiyeti devletinde kalmak şartıyla, işletme hakkının Katar ortaklı BMC şirketine devredilmesi yönünde bir düzenleme yapılmıştır.
Fabrikanın satılmadığını, yalnızca işletme hakkı devriyle faaliyetlerin sürdürüleceği, sermaye varlığının devlet bünyesindekalacağı yönünde resmi açıklamalar yapılmıştır.
---Değerlendirme:Eleştirinin temelinde kaynak öncelikleri ve kamu hizmeti ihtiyaçlarının devlet politikalarında ne kadar gözetildiği sorusu var.Yangın söndürme uçakları gibi acil ihtiyaçlara rağmen bu tür yatırımların gecikmesi kamuoyunda tepki çekiyor.Tank-Palet Fabrikası meselesi, stratejik önemi yüksek bir fabrikanın mülkiyet ve işletme hakkı konularının şeffaflığı, kontrol mekanizmaları ve devlet-özel ortaklıklarının sınırları yönünden tartışılıyor.










